Afdelingsleder til Sundhed og Træning i Kolding Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Senior-, Sundheds- og Fritidsforvaltningen søger en visionær og relationel stærk afdelingsleder til Sundhed og Træning, der ser muligheder i et spændende fagområde, hvor vi samarbejder på tværs, så borgerne oplever selvværd og sammenhæng i alt hvad vi siger og gør.

Vi leder efter en terapeutuddannet afdelingsleder, der brænder for ledelse, og som med synlighed og medinddragelse kan videreudvikle området.

Sundhedsområdet i Kolding Kommune  

Kolding Kommunes sundhedsområde er velfungerende med dedikerede, ambitiøse og fagligt kompetente medarbejdere. Vi arbejder ud fra visionen Selvværd og Sammenhæng, som betyder, at vi insisterer på at stille os på borgerens side. Vi forsøger at se verden gennem borgerens øjne for at få øje på, hvad der den første sten på den vej, som vi sammen skal have flyttet.  

Sundhedsområdet er organisatorisk forankret i Senior- Sundheds- og Fritidsforvaltningen, men vi rækker ud til alle fem forvaltninger for at skabe sundhedsfremmende, forebyggende og rehabiliterende indsatser på tværs af både de kommunale og regionale snitflader. Vi tør udfordre vores egen tilgang og praksis og stræber efter at gøre det endnu bedre i morgen.

Du vil blive en del af en velfungerende ledergruppe, som består af en sundhedschef og seks afdelingsledere inden for henholdsvis Døgnrehabilitering, Hjælpemidler, Træning, Sundhedsfremme og forebyggelse og Køkken. Som ledelse står vi på Kolding Kommunes ledelsesgrundlag. Det betyder, at vi stræber efter at se mennesket først og bedriver ledelse tæt på. Vi giver plads til at øve os og søger at give og modtage feedback, så vi finder de bedste løsninger i fællesskab.  

Sundhed og Træning

Du bliver afdelingsleder for cirka 28 fysio- og ergoterapeuter fordelt på fire velfungerende teams. De har et højt fagligt niveau og stort engagement i deres opgaveløsning og er relationelt stærke i mødet med borgerne. Fokus er rettet mod det, der giver størst værdi for borgerne, mens vi er nysgerrige på nye muligheder og synergier i samarbejdet med vores kolleger.

Vi er en arbejdsplads med stor trivsel og arbejdsglæde, og vi har et tæt velfungerende samarbejde mellem medarbejdere, tillidsvalgte og ledelse. Vi har en bæredygtig kultur med en høj grad af social kapital, hvor der er højt til loftet med en uformel omgangstone og ikke mindst et stærkt fagligt og socialt sammenhold.

Der er to udekørende teams, hvor det ene team dækker Kolding by, mens det andet dækker oplandet. Medarbejderne understøtter primært geriatriske borgere via genoptræningsplaner og gennem en rehabiliterende indsats efter serviceloven, som vi kalder "Styrk Din Hverdag".

Det tredje team består af kliniske undervisere, der både varetager arbejdet omkring de fysio- og ergoterapeutstuderende. Vi er ambitiøse på vores studerendes vegne, og vi er ikke bange for at udfordre hverken dem eller de af vores kolleger, der har studerende med i praksis. 

Team Træning og Visitation er det fjerde team, som har myndighedsfunktionen inden for træning med udgangspunkt i både sundhedsloven og serviceloven. Vi arbejder altid med en individuel vurdering, så der hele tiden er fokus på den enkelte borgers behov og ressourcer.

Dine opgaver som afdelingsleder af Sundhed og Træning

Selvom medarbejderne hver især har et højt fagligt niveau, er der også nogle gange brug for, at du som leder kan træde til med enten et perspektivskifte eller konkret hjælp i svære dilemmaer. Derfor prioriterer vi den nære personaleledelse højt, og vi sætter pris på, at du er tilgængelig i hverdagen.

Vi er bannerfører for en tværfaglig rehabiliterende tilgang, og det kræver, at du som leder ser et investeringspotentiale i både internt og eksternt samarbejde, og at du brænder for det geriatriske fagområde. Du vil som ny afdelingsleder være med til at tegne de kommende udviklingsspor for sundhedsområdet sammen med sundhedschefen og dine ledelseskolleger, hvor vi især er vi nysgerrige på teknologiske muligheder.

Som leder af "Sundhed og Træning" vil du også blive vores lokale arbejdsmiljøleder og arbejde tæt sammen med både de tillidsvalgte og arbejdsmiljøgruppen. Har du ikke uddannelse inden for arbejdsmiljø, sørger vi for, at du får det.

Dine kvalifikationer som afdelingsleder Sundhed og Træning

Vi forventer, du har en uddannelse som enten ergo- eller fysioterapeut. Du stempler ind med en høj terapeutfaglig indsigt og erfaring. Vi forventer også, at du allerede har erfaring med ledelse, enten fordi du allerede er leder, eller fordi du har taget en lederuddannelse og nu er klar til dit første lederjob.

Du kommer med kommunal eller regional erfaring, så du kender til det at arbejde med mange interessenter i en politisk styret organisation. Du får i stillingen som afdelingsleder en stor berøringsflade både internt og eksternt, og derfor kommer du også med et bredt tværfagligt udsyn og formår at danne effektfulde relationer. Du er en modig, inddragende og nysgerrig leder, der kan prioritere, og når det er nødvendigt også skære ind til benet. Du kommunikerer ubesværet i skrift og tale med både borgere, pårørende, medarbejdere, kolleger og med vores mange samarbejdspartnere.

Du arbejder innovativt, visionært og resultatorienteret, og du ser en gave i den tilgængelige ledelsesinformation, som du også bruger aktivt i dit ledelsesrum. Vi arbejder allerede med eksempelvis ATA-tid, som medarbejder oplever positivt, da det danner et godt grundlag for den gode forventningsafstemning.

Vi har kort sagt brug for en empatisk leder, som kan bidrage til at sætte retning ud fra de nyeste tendenser, men som især får sat tydelige mål og implementeret dem ind i driften.

Selvværd og Sammenhæng

Du bliver ansat i Senior- Sundheds og Fritidsforvaltningen, som har en klar vision; Selvværd og sammenhæng i alt, hvad du siger og gør.

Det er en vision, vi løbende har fokus på ved at arbejde ud fra forvaltningens fem leveregler:

  • Tal et sprog alle mennesker forstår
  • Alt inden for din radar er dit ansvar
  • Det er borgerens plan/aftale
  • Sæt fællesskabet i spil
  • Gå borgeren i møde
Yderligere information.

Ledelsesgrundlag 

Selvværd og sammenhæng 

Hvis du har uddybende spørgsmål er du velkommen til at kontakte Sundhedschef Anders Seekjær på 7979 0702 eller andse@kolding.dk
(Bemærk venligst at Anders holder ferie i uge 30 og 31)

Løn og ansættelsesvilkår 

Stillingen ønskes besat senest hurtigst muligt dog senest den 1. oktober 2023.

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst efter principperne i Ny Løn og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Ansøg". 

Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Praktiske oplysninger om ansættelsesprocessen.

Ansøgningsfrist er den 10. august.

Vi afholder 1. samtalerunde onsdag den 16. august og torsdag den 17. august. 2. samtale afholdes tirsdag den 22. august. 

Mellem de to samtaler vil der fredag den 18. august være et uformelt kaffemøde med Sundhedschef Anders Seekjær. Der gennemføres en personprofilanalyse med personlig tilbagemelding af HR, ligesom der naturligvis vil blive trukket referencer.

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=92480ff8)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Sundhedsområdet, Domhusgade, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=92480ff8&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874280

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet