Erfaren specialist og forretningsudvikler til Digitalisering og Forretningsudvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kolding Kommune søger en erfaren specialist med flair for digitalisering og projektledelse til en stilling, som skal understøtte forretningsudviklings- og digitaliseringsprojekter i krydsfeltet mellem forretning, organisation og It.

Digitalisering og Forretningsudvikling

Digitalisering og Forretningsudvikling er organiseret i It og Digitalisering under Centralforvaltningen med reference til kommunaldirektøren. Der er i afdelingen 1 leder og 8 kollegaer, hvoraf 5 er fuldtidsansat i afdelingen. De resterende 3 er ansat decentralt i fagforvaltningerne for at sikre den tætte sammenhæng mellem centrale indsatser og lokale behov. Dine kolleger fra forvaltningerne er fast i Digitalisering og Forretningsudvikling onsdag, torsdag og fredag. Herudover har vi også en studentermedhjælper.

Afdelingen udvikler fundamentet for, at medarbejderne i de fem forvaltninger kan arbejde struktureret og effektivt med forretningsudvikling og digitalisering. En vigtig opgave er her, at afdelingen forvalter og forretningsudvikler en række af kommunens store tværgående It-systemer, eksempelvis Digital Post, SAPA/Borgerblik, blanketsystemer og systemerne i den fælleskommunale infrastruktur. Afdelingen tilbyder også sparring og konsulenthjælp til forvaltningernes decentralt ansatte projektledere.

Opgaven som systemansvarlig og forretningsudvikler

Du får ansvaret for flere af kommunens store tværgående systemer i rollen som systemansvarlig. Det betyder at det er dig, der har det daglige ansvar for eksempelvis systemet, kontakten til leverandører og superbrugere. Du får også ansvaret for, i samarbejde med systemejeren, superbrugere og forvaltningernes fagpersonale, at systemet er med til at forretningsudvikle arbejdsgange i kommunen og at kommunen får den maksimale værdi ud af systemerne.

Du bliver en del af kommunens arkitekturgruppe, som er en tværgående organisering i It og Digitalisering. Arkitektgruppen har blandt andet til formål at sikre, at de tværgående systemer hænger sammen, udnyttes bedst muligt samt understøtter fagsystemernes funktion.

Forventninger til dig

Som vores nye kollega forventer vi, at du har en relevant kandidatuddannelse og/eller bred erfaring fra en lignende stilling i det offentlige. Du skal også kunne dokumentere, at du kan navigere i krydsfeltet mellem drift og udvikling af systemer, projektledelse og forretningsudvikling. Du evner at navigere og samarbejde på tværs af organisatoriske niveauer, og du mestrer at oversætte tekniske systemer og -behov til gavn for både It, Digitalisering og Forretningsudvikling og især fagforvaltningerne.

Så hvis du er en stærk projektleder og forretningsudvikler, som er dygtig til at samarbejde og sparre med fagforvaltningerne således at kommunen opnår maksimalt udbytte af sine It-systemer, er du den helt rigtige til jobbet. Erfaring med arbejdsgangsanalyser og forandringsprocesser er også en fordel.

Du kommer til at arbejde tæt sammen med stakeholders som eksempelvis projektledere, udviklere og leverandører, for at sikre, at løsninger og services udvikles og implementeres på en effektiv måde. Derudover skal du kunne navigere i en politiske organisation, hvor der nogle gange er flere interesser, lovgivning og budgetmæssige rammer i udviklingen af løsninger. Du er struktureret og en stærk kommunikator både mundtligt og skriftligt. For at blive en succes i jobbet er det essentielt, at du hurtigt skaber relationer og at du samarbejder ubesværet både internt og eksternt.

Vi tilbyder

Digitalisering og Forretningsudvikling tilbyder en fantastisk spændende stilling i en organisation med 8500 ansatte. Du bliver en del af en afdeling med et agilt mindset og et højt fagligt niveau, hvor vi sparrer og vidensdeler internt, men også med vores kolleger ude i fagforvaltningerne.

Vi sætter en ære i, at vores kolleger henvender sig til os på grund af vores høje faglighed, og derfor prioriterer vi kompetenceudvikling og feedback som en naturlig præmis for vores arbejde. Vi er en afdeling med højt til loftet og åbne døre, og arbejder hele tiden for, at hele It og Digitalisering er en god arbejdsplads med plads til forskellighed.

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen vil blive fastlagt efter principperne om lokal løndannelse i henhold til stillingens funktioner og ansøgerens kvalifikationer.

Ansættelsen er som udgangspunkt specialkonsulent i en fast stilling på 37 timer. Vi har flextidsordning og mulighed for hjemmearbejde.

Arbejdssted er It og Digitalisering. Centralforvaltninger, Nytorv 11, 6000 Kolding.

Nærmere oplysninger

Hvis du er nysgerrig på at høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte It- og Digitaliseringschef Chris B. Nørregaard på 24497970 eller chnor@kolding.dk

Ansættelsesprocessen:

  • Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2023
  • Ansøgningsfrist er den 19. juni 2023 kl. 12:00, og 1. samtale forventes i uge 25 og anden samtale i uge 25/26.

Du vil til anden samtale blive præsenteret for en case, ligesom det er muligt, at vi vil tilbyde en personprofilanalyse.

Der bliver trukket referencer mellem første og anden samtale.


Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=c49819b6)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - IT-afdelingen, Nytorv, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=c49819b6&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5843696

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet