Helt unik institution søger sprudlende pædagoger

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Arbejdssted: Daginstitutionen Tved afd. Tved børnehave.

Arbejdstid: Vi har to stillinger, der skal besættes med i alt 65 timer. Afhængigt af ansøgernes præferencer vil timerne blive fordelt. Skriv tydeligt hvilket timetal du ønsker. 

Ansættelsestidspunkt: 1.8.23

Hvad kan vi tilbyde:

Se lidt om os på dette link: https://fb.watch/kxCiM-KIg8/
Grib chancen for at blive pædagog i vores børnehave. Da ancienniteten blandt personalet er høj er det sjældent, der kommer en pædagogstilling i vores hus, så det er nu du skal slå til. Da vi søger to nye pædagoger på samme tid får du mulighed for at være med til at etablere et nyt team. I efteråret vil vi arbejde med profiler i teamet og her vil I på den baggrund kunne tale jer mere ind i jeres forskellige positioner/roller.

Vores institutions sammensætning er helt unik, da vi både har en Idrætsbørnehave og en Musikbørnehave under os. Dem er vi sammen med en gang om måneden for at sparre med hinanden og for at både børn og voksne får oplevelser sammen, ud fra de forskellige huses særkende. ( samlet set kalder vi os TMI -Tved, Musik og Idræt)

Hos os vægter vi faglig udvikling både af dig, men også i teamet samlet set, og derfor har vi en gang månedligt afsat to timer til fælles pædagogisk refleksion og udvikling i eget team, et rum hvor alt kan tages op og anskues fx ud fra en pædagogisk analyse eller anvendes til "pædagogisk jamming" . Vi har lavet vores egen evalueringsmodel, verison 2.0, som vi bruger didaktisk blandt andet på de ugentlige afdelingsmøder. Derudover har du 1 time ugentligt som tid til andet arbejde.

Du har en stor grad af frihed til selvstændigt og med dit team at planlægge hverdagens aktiviteter. Vi arbejder med distribueret ledelse og feedbacksløjfer og tror på at medbestemmelse er en vigtig del af arbejdsglæden. Vi har fine trivselsmålinger og støtter hinanden med sparring og udvikling - også mellem afdelingerne. Til personalemøderne skifter vi mellem at arbejde i eget team og i blandede grupper på tværs af TMI.

Som kollegaer er vi glade, nysgerrige, lyttende, omsorgsfulde, humoristiske og engagerede i hinanden. Vi ved at et bæredygtigt arbejdsliv handler om både arbejdsliv og fritidsliv, og vægter fleksibilitet for medarbejderne i det omfang det lader sig gøre ift løsning af kerneopgaven.

Det er vigtigt for os at tænke os som et team, der sammen udvikler en "VI" følelse, og vi tør godt begå og indrømme fejl i jagten på den bedste løsning af en udfordring.

Vi er modige og gode til at bruge eksterne samarbejdspartnere til at hjælpe os med at få øje på om vi har blinde pletter i den daglige praksis omkring børnene. Vi vil faglig udvikling og følger med de nye strømninger.

Vi har en skøn legeplads med god plads og med mulighed for mange forskelligartede aktiviteter. Vi har bålplads, shelter, kælkebakke, gemmesteder og mange redskaber, der understøtter motorisk udvikling på forskellig vis.

Vi er meget optaget af de deltagelsesmuligheder forskellige læringsrum giver både børn og voksne. Derfor har vi de senste år investeret i en udvikling heraf. Men vi er meget åbne for dine input.

Et godt arbejdsmiljø er vigtigt for os og vi har mange sociale arrangementer, som vi på skift står for. Der er bred opbakning fra hele TMI til disse, hvilket understøtter den sociale kapital. Vi er gode til at hjælpe hinanden, når hverdagen er presset. Det kan være ved at lave et voksenskift ift børnene såvel som at ændre vagt eller tage ekstra timer for at hjælpe en kollega til at få fri.

I Kolding kommune regi arbejder vi med et fælles børnesyn, Kids, Læringsledelse https://laeringsledelse.dk/ og kompetencehjulet. Vi har selv købt licens så alle pædagogiske medarbejder får viden om GROW ( legens betydning for barnets personlige og sociale udvikling med et neuropsykologisk udgangspunkt), derudover ønsker vi at alle pædagogerne på sigt får uddannelsen. Lige nu er der 5, der har den. 

Vores forældre er generelt ressourcestærke og vil gerne sparring ift deres barns udvikling, trivsel og læring. Vi har et godt samarbejde med dem og er optaget af at møde hinanden med nysgerrighed og dele perspektiver til gavn for barnet.

Kvalifikationer:
Vi leder efter en uddannet pædagog, der:

- kan lide at positionere sig foran, bagved og ved siden af i børnenes lege og være deltagende heri 

- tænker og handler selvstændigt, men som også vil et fælles "vi"

- er initiativrig, selv har øje for de opgaver, der skal løses og som gerne går en ekstra mil, når der er behov for det

- har overblik og kan strukturere både hverdagen og længere forløb

- er nysgerrig og reflekterende både ift egen praksis, men også ift børn, forældre og kollegaers handlinger og udsagn

- er stabil, fleksibel og i mødekommende

- har humor og som ser muligheder fremfor begrænsninger

- har gode ideer til udeleg og som syntes det er fedt at være meget ude, da udeliv og sociale kompetencer er vigtige nøgleord i børnehaven

- står stabilt ift egen faglighed men som også er omstillingsparat

- er god til at kommunikere og skabe relationer til både børn, forældre og kolleger

- tør tage kontakt og ansvaret for dialogen med forældrene, de eksterne samarbejdspartnere og kollegaerne

Da måden du agerer på gør en forskel i børnenes liv, skal din tilgang til dem være at børnene gør det bedste de kan, og du skal kunne se dig selv agere indenfor de værdier vi nedenfor for beskrevet ift TMI, børnene, forældrene og personalet.  

TMI skal være unik

  1. Fælles faglighed, hver afdeling er unik
  2. Forskellige kompetencer som kan bruges ind i fællesskabet
  3. Trivsel for alle

Børn skal være børn

  1. Børns ideer, perspektiver og medbestemmelse inddrages
  2. Plads til nysgerrighed og langsommelighed
  3. Leg og fællesskab vægtes højt

Forældre skal være inddraget

  1. Forældres viden er værdifuld, de inddrages omkring barnets trivsel
  2. Gensidig information og dialog
  3. Fokus på fællesskab og sammenhold

Personale skal være rollemodeller

  1. Et fundament af omsorg, nærvær og tryghed
  2. Høj faglighed via refleksion og evaluering
  3. Rummelighed og anerkendelse

Løn: Til samtalen skal du medbringe din lønforventning, da BUPL har uddelegeret forhandlingsretten ved nyansættelser til den lokale TR, der deltager til samtalen. (det er i tilfælde af, at du forventer mere/ andet end det overenskomsten og vores forhåndsaftaler siger fx. hvis du i en anden kommune har fået funktionsløn eller kvalifikationsløn, da det ikke følger med). 

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til:
Dagtilbudsleder Birgitte Boisen 2916-1611 eller bibo@kolding.dk

Hvis du gerne vil have en rundvisning er det muligt d. 26.5.23 kl. 14.30-16.00.
Se mere om os og orienter dig gerne på vores hjemmeside https://tved.aula.dk/

Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Ansøg".

Ansøgningsfrist: 4.6.23

Ansættelsessamtaler: Forventes afholdt 16.6.23.

Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=e9ac5c6e)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Daginstitutionen Tved, Gl. Tved, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=e9ac5c6e&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5834520

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet