Senior-, Sundheds- og Fritidsforvaltningen søger en skarp økonomikonsulent med overblik og sans for detaljen, som kan bidrage til solid økonomistyring i en forvaltning, der arbejder for og med borgerne i Kolding Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hvad kan vi tilbyde:
Vi tilbyder en spændende og udfordrende stilling, hvor du bliver en del af forvaltningens økonomiafdeling, som er en stabsfunktion under sekretariatschefen. Vi har et uformelt arbejdsmiljø med gode kolleger, og gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

I Senior-, Sundheds- og Fritidsforvaltningen arbejder vi med at skabe øget gennemsigtighed og struktur i vores styrings-setup, så der er tydelig sammenhæng mellem målsætninger, økonomi, processer, resultater og effekter på alle områder. I samspillet med driftsområderne påtager vi os rollen som rådgivere, og tager ansvar for at oversætte økonomistyringen til praksis, udfordre, og komme med brugbare og operationelle anbefalinger.

Forvaltningens økonomiske rammer og råderum bliver indsnævret i de kommende år, og samtidig er især seniorområdet udfordret af, at der bliver flere ældre. Vi er derfor nødt til at øge både produktivitet og effektivitet, uden at gå på kompromis med kvaliteten, uden blot at skrue ned for hjælp og støtte, og uden at glemme, at hele forvaltningen arbejder for og med borgerne i Kolding Kommune.

Funktioner:
Vi søger en kollega, der skal:

  • sikre at årshjulet for forvaltningens budgetproces følges, herunder varetage sagsfremstilling på budgetopgaver
  • foretage budgetopfølgning på fælles konti og konti af mere projektmæssig karakter og koordinere seniorområdets samlede budgetopfølgninger inkl. sagsfremstilling
  • være bindeled til øvrige økonomikonsulenter i budget- og regnskabsmæssige spørgsmål
  • foretage takstberegning samt have det fulde overblik over forvaltningens takster
  • analysere sammenhænge mellem aktiviteter og udgifter/indtægter, herunder også se muligheder og beskrive konkrete forslag til at øge produktivitet og effektivitet
  • udarbejde prognoser og øvrig økonomisk ledelsesrapportering
  • deltage, både som arbejdende og koordinerende medlem af nedsatte arbejdsgrupper og tværgående fora på tværs af forvaltninger
  • løse ad hoc opgaver stillet af forvaltningens ledelse.
     

Kvalifikationer:
Du kan være kommunalt eller akademisk uddannet. Vi vægter dine kompetencer højere end måden, hvorpå du har tilegnet dig dem.

Vi lægger vægt på, at du har:

  • stor grad af struktur, hvor du også sætter en ære i at have sans for detaljen
  • solid økonomisk faglighed og analytisk kapacitet
  • evne til at opbygge og indgå i relationer med nysgerrighed og respekt
  • evne til at agere fleksibelt, være holdspiller, men også at kunne arbejde selvstændigt
  • evne til at koordinere, strukturere og planlægge samt systemforståelse
  • evne til at tilegne sig viden på egen hånd, og trives med at tage ejerskab for opgaveløsningen
  • er superbruger af Microsoft Officepakken, specielt Excel på højt niveau
  • har erfaring med ledelsesinformationssystemer, gerne Targit, men det er ikke et krav
  • har erfaring med omsorgssystemet Nexus, men ikke noget krav.

 

Hvem er vi?
Økonomiafdelingen består af afdelingsleder, økonomikonsulenter, personalekonsulenter og specialister i vagtplan. Vi er 17 medarbejdere der supporterer alle ledelseslag med økonomiske og personalemæssige data og analyser. Vi ser det som en stor fordel, at afdelingen er sammensat med så mange forskellige kompetencer, da det i dagligdagen giver en stor synergieffekt.

I Senior-, Sundheds- og Fritidsforvaltningen har vi en klar vision: Selvværd og Sammenhæng i alt hvad du siger og gør. Det er en vision, som vi kan opfylde ved altid at have en adfærd, der afspejler forvaltningens leveregler, som er:

  • Tal et sprog alle mennesker forstår
  • Alt indenfor din radar er dit ansvar
  • Det er borgerens plan/aftale
  • Sæt fællesskabet i spil
  • Gå borgeren i møde

 

Du kan læse mere om visionen, levereglerne og Senior-, Sundheds- og Fritidsforvaltningen her:
https://www.kolding.dk/politik/politikker-og-strategier/strategi-for-selvvaerd-og-sammenhaeng/strategi-for-selvvaerd-og-sammenhaeng


Løn: Lønnen bliver fastsat efter principperne for Ny Løn i henhold til stillingens funktioner og ansøgers kvalifikationer.

Nærmere oplysninger fås ved henvendelse til: Afdelingsleder Michael Jakobsen på telefon 23728195.

Arbejdssted: Senior-, Sundheds- og Fritidsforvaltningen, Økonomiafdelingen, Ålegården 2-4, Kolding

Arbejdstid: 30-37 timer pr. uge med flekstid

Ansættelsestidspunkt: den 1. oktober 2023

Ansøgningsfrist: Torsdag den 17. august 2023

Ansættelsessamtaler: samtaler afholdes tirsdag den 22. august 2023.


Ansøgning sendes elektronisk via knappen "Søg stillingen"



Forud for ansættelse indhenter Kolding Kommune straffeattest/børneattest, når loven kræver det, eller stillingen i øvrigt berettiger til det.

Kolding Kommune opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=325cfff7)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kolding Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Kolding Kommune - Økonomiafdelingen - Seniorområdet, Domhusgade, 6000 Kolding

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=325cfff7&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5882156

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet